10 porad od agencji marketingowej BRANDSOUL  jak EFEKTYWNIE promować markę na Facebook’u.
1. USTAL CO chcesz promować? Jakie korzyści chcesz uzyskać z tej promocji i jakie cele chcesz zrealizować. Innymi słowami stwórz plan działań promujących dany produkt lub usługę. Facebook powinien być jednym z narzędzi wykorzystywanych do promocji. Przykładowo promując, topowy dziś produkt, maseczki ochronne na twarz, ustalasz czy Facebook to jedyne medium promocyjne, jakie stawiasz sobie cele, czy tylko sprzedażowe czy może także edukacyjne. Czy będziesz korzystać wyłącznie z postów tekstowych, czy zastosujesz także filmy, co będą one obrazować? Jakie informacje chcesz przekazać w swoich postach? Jakie grafiki przygotujesz? Itp. Przygotuj się do promocji, a nie organizuj całości rzeczy jak już zaczniesz wrzucać posty?. Będziesz wówczas spokojny/a, że masz plan i działasz wedle konkretnych kroków.
———————————————————
2. USTAL grupę docelową (do kogo chcesz dotrzeć) – nie musi być to jedna grupa docelowa, może być ich kilka, wszystkie możesz ustawić podczas tworzenia reklamy. Zobaczysz wówczas, w której grupie reklama jest efektywniejsza. Pamiętaj im bardziej spersonalizowana grupa docelowa tym efektywność Twoich reklam będzie większa. Nie zawsze liczy się zasięg. Testuj, sprawdzaj. Korzystaj wykluczeni z ustawieniach reklam.
———————————————————-
3. USTAL BUDŻET – jest on niezbędny, aby efektywnie zaplanować działania marketingowe. Nie rozkładaj małego budżetu na długi okres czasu, bo nie będziesz mógł szybko zaobserwować jak działa Twoja reklama. Stracisz czas i możliwość dotarcia do klientów. Wybierz optymalną porę startu reklam, ustaw ją na min 5-7 dni i przydziel odpowiedni budżet. Facebook podpowiada Ci zawsze do jakiej ilości ludzi możesz dotrzeć przy danym budżecie z reklamą.
———————————————————–
4. WYBIERZ odpowiednią formę reklamy – czy zdecydujesz się na wykorzystanie już istniejącego na Twojej tablicy postu? Czy stworzysz nową reklamę tekstowo-graficzną, a może dodasz film? Testuj i sprawdzaj. Ustaw najlepiej trzy różne formy reklamy i patrz, która cieszy się największą efektywnością. Pamiętaj, że możesz łączyć te wszystkie formy. Zmieniaj jednak przy tym treści.
—————————————————————
5. WYBIERZ charakter promocji, poprzez definicję celu– czy to będzie aktywność, czy zasięg, a może pozyskanie klienta poprzez Messengera. Musisz wiedzieć jaki stawiasz sobie CEL reklamy. Jeśli zależy Ci na tym, aby klient został przekierowany na stronę, korzystaj z reklamy na RUCH, jeśli chcesz dotrzeć do jak największej ilości osób, wybieraj tę na zasięg. Jeśli chcesz pozyskać kontakt do klienta, wybierz reklamę w Messengerze itp.
—————————————————————
6.  PRZYGOTUJ odpowiednią treść dla Twojej reklamy. Pamiętaj, że tytuł przekazu i pierwsze zdanie są najważniejsze. Nie przesadzaj z ilością treści. Przekieruj klienta na stronę lub zachęć do kontaktu. Zaintryguj go. Wskaż możliwości, ale nie dawaj gotowych rozwiązań. Pamiętaj o CALL TO ACTION na końcu reklamy.
—————————————————————
7. PRZYGOTUJ grafikę – musi być ona spójna z wizerunkiem Twojej marki, nie może zawierać zbyt dużej ilości tekstu, gdyż w ten sposób ograniczysz sobie dotarcie do Klienta. Zastanów się jak treścią na grafice zachęcić klienta do dalszej lektury lub kontaktu.
———————————————————————
8. SPRAWDŹ co robi konkurencja – zweryfikuj Twoje komunikaty, w porównaniu z tymi, promowanymi przez konkurencję. Nie powielaj rozwiązań. Twórz własne. Testuj, sprawdzaj. Wyznaczaj własne kierunki.
———————————————————————-
9. MONITORUJ na bieżąco – sprawdzaj jakie są koszty reklam, zmieniaj reklamy w trakcie jeśli są one zbyt drogie. Zastanów się jaki może być maksymalny koszt jaki możesz „płacić” za konkretną interakcję wynikającą z reklamy.
————————————————————————-
10. ZAINSTALUJ na komórce menadżera reklam – to idealne rozwiązanie, by na bieżąco obserwować jak działa reklama, edytować ją czy też uruchamiać nową.
Powodzenia!🙂
Pozdrawiam Aga.

Zostaw swój numer, oddzwonimy

Twoje dane przetwarzamy wyłącznie dla celów kontaktu telefonicznego. Nie przechowujemy ich, nie wykorzystujemy dla celów marketingowych. Nie martw się więc o niepotrzebne kontakty z naszej strony :)