Logo to ważny element identyfikacji Twojej marki. Nieważne czy prowadzisz małą firmę, czy duży biznes – jest ono niezbędne. Poznaj kilka wskazówek dotyczących tego, jakie powinno być Twoje logo!
Logo to element, którego zadaniem jest wyróżnienie Twojej firmy na tle konkurencji. Zazwyczaj jest to prosty symbol lub napis, który ma identyfikować markę i kojarzyć się z nią klientom. Jest to ważna część budowania wizerunku przedsiębiorstwa, dlatego warto się do tego przyłożyć. Zadbaj o to, aby Twoje logo było dobrej jakości. Najprościej powierzyć te zadanie specjalistom, którzy w profesjonalny sposób wykonają dla Ciebie grafikę wpadającą w pamięć klientom.
Logo to niezbędny element niezależnie od wielkości firmy, rynku, na którym działa, grupy odbiorców czy branży. To podstawowy element identyfikacji marki. Sprawdź jakie cechy powinno posiadać!
CO TO JEST LOGO?
Czym dokładnie jest logo? Jest to unikalny znak graficzny. Najprościej ujmując – to graficzny symbol Twojej firmy. Umieszcza się je na materiałach reklamowych, produktach, szyldach, mediach społecznościowych, budynkach, a nawet pojazdach. Jego najważniejszym zadaniem jest odróżnienie konkretnej firmy od jej konkurencji. Ma kojarzyć się odbiorcom z daną marką i zapadać w pamięć. Ważne, aby logo dawało klientom do zrozumienia czym zajmuje się dane przedsiębiorstwo.
Z CZEGO SKŁADA SIĘ LOGO?
Logo często mylone jest z logotypem. Ten jednak jest czymś zupełnie innym. Logo może składać się z:
- sygnetu, czyli elementu graficznego,
- logotypu, czyli części tekstowej, którą najczęściej jest nazwa firmy,
- czasami logo zawiera w sobie także tagline, czyli krótkie hasło.
Logiem może być sama nazwa marki. Przykładem takiego rozwiązania są chociażby: Coca Cola czy Allegro. Logo najczęściej jednak jest znakiem graficznym, tak jak w przypadku firmy Apple. Jako logo służyć może również glif, monogram czy nawet postać.
JAKIE POWINNO BYĆ LOGO?
Według ogólnie znanych zasad, logo powinno składać się z maksymalnie trzech kolorów. Jakie jeszcze cechy powinno posiadać?
- Zapadające w pamięć,
- Unikatowe,
- Kojarzące się z marką,
- Sugerujące branżę, w której specjalizuje się firma,
- Zrozumiałe,
- Proste,
- Estetyczne,
- Uniwersalne,
Jak widzisz, logo musi spełniać wiele warunków. Stworzenie dobrego logo nie jest najprostszym zadaniem, ale przynosi widoczne efekty, dla których warto się do tego przyłożyć!