ATRYBUTY MARKI – na czym polegają?

ATRYBUTY MARKI – na czym polegają?

Atrybuty marki składają się na osobowość Twojej firmy. Są to elementy, które pozwolą Ci wyróżnić się spośród konkurencji! Sprawdź na czym dokładnie polegają.

Dziś, wyróżnienie się na rynku jest coraz trudniejszym zadaniem. Firm powstaje coraz więcej, konkurencja rośnie, a wraz z nią rosną oczekiwania klientów. Aby konsumenci zdecydowali się właśnie na Twoje usługi czy produkty, musisz zaproponować im coś wyjątkowego!

Wyprzedzenie konkurencji wymaga nie tylko świetnej jakości produktów czy odpowiedniego promowania, ale także posiadania cech, które są niespotykane w innych firmach w branży. Jeżeli marka zidentyfikuje swoje atrybuty może zyskać wielu lojalnych klientów. Jak to zrobić?

CZYM SĄ ATRYBUTY MARKI?

Atrybuty są wszystkimi cechami, które opisują daną markę. Są to skojarzenia, które występują u klientów widzących dane logo, nazwę czy produkty. Są to po prostu wszystkie przymiotniki, które w świadomości odbiorców wiążą się z konkretną marką podczas zetknięcia z nią. Atrybuty to element kluczowy strategii marki. To właśnie one powinny dyktować jej całą wizualizację i działanie.

Atrybuty marki mają być cechami charakteryzującymi jej właściwość i najważniejsze elementy. Są esencją marki i opisują cały jej charakter. Cechy te mają być przede wszystkim unikalne i dlatego dają marce szanse na wyprzedzenie konkurencji.

PODZIAŁ ATRYBUTÓW MARKI

Charakterystyczne cechy marki możemy podzielić na trzy różne kategorie. Pierwsza z nich to funkcjonalne atrybuty marki. Skupiają się one na elementach, które markę stanowią wyjątkową. Są to cechy czyniące ją unikalną i niepowtarzalną.  Dotyczą one korzyści, jakie zapewnia marka, a których nie zapewnia żadna konkurencja.

Symboliczne atrybuty marki to zalety sprzedawanych produktów. Wskazują one niematerialne korzyści, jakie mogą uzyskać konsumenci po zetknięciu z danym produktem. Cechy te są powiązane z wizerunkiem.

Empiryczne atrybuty marki wiążą się z doświadczeniami Klientów. One także odnoszą się do elementów niematerialnych. Definiują one stopień spełniania przez markę wyobrażeń i oczekiwań konsumentów. To jedne z ważniejszych atrybutów, które mają duży wpływ na sukces marki.

JAK ZDEFINIOWAĆ ATRYBUTY MARKI?

  • Zastanów się jakie wartości są ważne dla Twojej grupy docelowej,
  • Odwołuj się do emocji Klientów,
  • Pomyśl z jakimi elementami kojarzy się Twoja marka,
  • Skup się na tym, co Cię wyróżnia!
  • Nawiąż do kultury swojej firmy,
  • Daj się poznać konsumentom,
  • Wybierz cechy, które nie są oczywiste,
  • Postaw na unikalność i niepowtarzalność,
  • Sprawdź czym wyróżnia się konkurencja i tego nie powtarzaj!
  • Wnieś nową jakość do branży.

 

Atrybuty to ważny element, który może wpłynąć na Twój sukces! Zdefiniuj je i zdobywaj nowych klientów, którzy zostaną z Tobą na długo!

en_USEnglish