Zapewne kiedyś już słyszałeś tę nazwę. Jednak czy wiesz czym dokładnie jest newsletter i przede wszystkim, jakie korzyści może przynieść Twojej firmie? Dowiedz się wszystkiego o newsletterach!
E-mail marketing zdobywa coraz większą popularność. Jest to prosty i tani sposób na zdobycie klientów. Jednym z narzędzi w jego ramach jest właśnie newsletter. Jak stworzyć dobry newsletter? W tym artykule wyjaśnimy czym dokładnie jest, jakie korzyści przynosi oraz jakie elementy powinien zawierać.
NEWSLETTER – CO TO JEST?
Newsletter to wiadomość e-mailowa wysyłana regularnie do konkretnej grupy odbiorców. Ma za zadanie informować Twoich odbiorców o tym, co nowego działo się w Twojej firmie, edukować i dostarczać informacje o promocjach, nowościach i zmianach. Ważne jednak, aby pamiętać, że klienci, poza dostarczonymi informacjami, muszą mieć z tego jakąś korzyść. Popularne jest przydzielanie zniżki na usługi i towary klientom, którzy zapisali się do newslettera.
Jakie korzyści może przynieść Ci tworzenie newslettera? Dzięki niemu utrzymujesz stały kontakt ze swoimi odbiorcami, a to poprawi wasze relacje! Newsletter pozwala na budowanie wizerunku eksperta. Twoja firma będzie postrzegana jako bardziej profesjonalna w swojej branży. Za sprawą newslettera możesz zadbać o swoich stałych klientów, ale także pozyskać wielu nowych. Pozwoli Ci to również na zwiększenie sprzedaży oraz ruchu na stronie internetowej.
CO POWINIEN ZAWIERAĆ DOBRY NEWSLETTER?
- Stały szablon – odbiorca przyzwyczaja się do wyglądu i struktury wiadomości. Powinny one być stworzone na podstawie stałego szablonu i mieć podobny wygląd.
- Wartość dodana – świetnie sprawdzą się rabaty czy poradniki. Warto zadbać o to, aby klienci wchodzący na Twoją stronę internetową zostali odpowiednio zachęceni do zapisania się do newslettera.
- Odpowiednia częstotliwość – newsletter wysyłany powinien być regularnie. Określ co jaki czas chciałbyś wysyłać klientom wiadomość. Jeżeli zdecydujesz się wysyłać e-mail co miesiąc, warto robić to w ten sam dzień miesiąca.
JAK STWORZYĆ SKUTECZNY NEWSLETTER?
- Określ grupę docelową
Zanim stworzysz newsletter musisz wiedzieć do kogo chcesz go kierować. Zastanów się jaka jest Twoja grupa docelowa i co może przyciągnąć jej uwagę. Kluczowym pytaniem, które powinieneś sobie zadać jest to, jak możesz pomóc im w rozwiązaniu ich problemów. To tego oczekują Twoi klienci. Dzięki takim informacjom będziesz mógł dostosować swoje treści do oczekiwań odbiorców, co przyniesie lepsze efekty Twojej pracy.
- Postaw sobie dokładne cele
Podstawą jakichkolwiek działań jest plan. Aby odnieść sukces musisz wiedzieć do czego dążysz. Zastanów się co chcesz osiągnąć poprzez stworzenie swojego newslettera. Jakie korzyści może Ci przynieść? Czego od niego oczekujesz? Głównymi celami Twojej wiadomości mogą być:
- Troska o obecnych klientów,
- Zdobycie nowych klientów,
- Budowanie wizerunku eksperta,
- Budowanie pozytywnych relacji z klientem,
- Zwiększenie sprzedaży,
- Zwiększenie odsłon strony internetowej.
- Zadbaj o treść i obraz
Treść Twojego newslettera musi być przede wszystkim interesująca. Nie może być zbyt długa i szczegółowa, ponieważ będzie zniechęcała odbiorców do jej przeczytania. Musisz zainteresować swoich czytelników do tekstu już w pierwszych trzech zdaniach! Postaw na chwytliwy tytuł oraz interesującą grafikę, która przyciągnie wzrok czytelników. Zwróć uwagę na błędy ortograficzne, interpunkcyjne i stylistyczne. Ich obecność może pogarszać odbiór tekstu oraz opinie o profesjonalizmie Twojej firmy.
Teraz już wiesz na czym polega tworzenie newslettera i jak wiele korzyści może Ci przynieść. Czy wprowadzisz go w działania marketingowe swojej firmy?