W czasach tak szybkiego rozwoju technologicznego, Internet stał się dominującym miejscem promowania swoich produktów i usług. Jedną z form marketingu internetowego jest właśnie e-mail marketing. Sprawdź na czym polega!
Dziś skrzynkę pocztową posiada już prawie każdy. Jest ona niezbędna do założenia profili w mediach społecznościowych, stworzenia portalu, otwarcia firmy czy komunikacji w pracy. Jako, że e-mail jest tak popularnym narzędziem, firmy zdecydowały się na wykorzystanie go w celach marketingowych.
E-mail marketing jest dziś niezwykle popularny i przynosi wiele korzyści. Jest formą marketingu bezpośredniego. Obejmuje nie tylko komunikację, ale także analizowanie, planowanie czy kontrolę przeprowadzanych procesów. Dowiedz się co możesz zyskać, działając w e-mail marketingu i od czego powinieneś zacząć!
E-MAIL MARKETING – CO TO JEST?
E-mail marketing to narzędzie marketingu internetowego, które wykorzystuje pocztę elektroniczną w celu komunikacji z potencjalnymi klientami. Jego głównymi celami są sprzedaż oraz przede wszystkim tworzenie i utrzymywanie relacji z konsumentami. Jednymi z zalet tej formy marketingu są chociażby niskie koszty, szybkość przekazu i możliwość dokładnego analizowania wyników. W przypadku e-mail marketingu przekaz może być bardzo zindywidualizowany, co na dzisiejszym rynku jest bardzo pożądane. W e-mail marketingu wykorzystuje się m.in.: newslettery, biuletyny, kampanie promocyjne czy ogłoszenia o wydarzeniach. Jego przewaga nad innymi narzędziami marketingowymi tkwi w bezpośredniości komunikacji.
E-MAIL MARKETING – JAK ZACZĄĆ?
Tak jak każde działania marketingowe, tak także te bazujące na komunikacji przez pocztę elektroniczną, rozpocząć się powinno od opracowania strategii! Zastanów się co dokładnie chcesz osiągnąć i jakie narzędzia Ci w tym pomogą. Nie ukrywajmy… dla każdego liczy się sprzedaż. Skup się jednak na bardziej szczegółowych celach. Aby działać w e-mail marketingu musisz zbudować swoją listę e-mailową. Możesz to zrobić poprzez nakłonienie swoich odbiorców do zapisania się do newslettera, wydanie ebooka czy przeprowadzenie darmowych wabinarów. Twórz treści, które nie będą tylko reklamowe. Klient musi posiadać korzyść z ich czytania! Zachęć go do tego!
E-MAIL MARKETING – KORZYŚCI
Wiesz już jak zacząć swoją przygodę z e-mail marketingiem, ale czy w ogóle warto się w to angażować? Oto korzyści, które możesz osiągnąć!
- Zdobycie nowych klientów,
- Budowanie relacji z konsumentami,
- Więcej kliknięć na stronie internetowej,
- Budowanie opinii eksperta,
- Profesjonalny i pozytywny wizerunek,
- Lepiej poznasz oczekiwania odbiorców,
- Możesz spersonalizować treść,
- Małe wydatki,
- …oraz wiele więcej!
Nie czekaj! Rozpocznij swoją drogę z e-mail marketingiem i osiągaj sukcesy!