Influencer marketing – na czym polega i czy warto w niego inwestować?

Influencer marketing – na czym polega i czy warto w niego inwestować?

Świat mediów społecznościowych ciągle rośnie, a wraz z nim rośnie popularność influencerów. Od jakiegoś czasu stanowią oni ważną część marketingu wielu firm. Czy influencer marketing przyda się Twojej marce?

 

Influencer to coraz popularniejszy zawód. To głównie dzięki nim, młodzi ludzie kupują określone produkty. Mają oni ogromny wpływ na swoich odbiorców, co nierzadko przekłada się na wyniki firm, z którymi współpracują.

Coraz więcej firm decyduje się na współpracę z ludźmi pracującymi w social mediach. Koszt takiej reklamy uzależniony jest najczęściej od wielkości konta influencera i liczby odbiorców, do jakich dociera. Wiele przedsiębiorstw rozpoczyna współpracę z tzw. mikroinfluencerami.

Dlaczego ich praca stała się tak popularna? Wielu z nich po prostu wyróżnia się swoją pasją, stylem bycia lub wie, jak trafić do określonych odbiorców. Influencer marketing cieszy się nieustannie rosnącym zainteresowaniem reklamodawców. Czy w takim razie się opłaca?

 

KIM JEST INFLUENCER?

Według współczesnych definicji, influencerami nazywać możemy osoby pracujące w mediach społecznościowych, takich jak Instagram, Facebook czy YouTube, które posiadają siłę oddziaływania na swoich odbiorców. Wyróżnia ich silna i bliska więź z ich widzami lub czytelnikami, dzięki której wśród użytkowników są oni postrzegani jako wiarygodni.

W praktyce są to najczęściej osoby działające w Internecie, tworzące swoje unikalne treści, które współpracując z różnymi firmami reklamują ich produkty.

Wyróżnić możemy makro oraz mikroinfluencerów. Ci pierwsi posiadają ogromne liczby odbiorców, którzy codziennie śledzą ich aktywność. Coraz popularniejsze jest jednak rozpoczynanie współpracy także z mikroinfluencerami, którzy posiadają ograniczoną w małych ramach grupę odbiorców, ale mają z nimi silną więź.

 

INFLUENCER MARKETING – CO TO?

Influencer marketing to różnego rodzaju działania marketingowe podejmowane we współpracy z influencerami. Najczęściej odbywa się to za sprawą materiałów sponsorowanych czy lokowania produktu.

Influencer udostępnia post w medium społecznościowym, relację czy film na temat produktu danej firmy, nakłaniając tym samym swoich odbiorców do skorzystania z jej usług.

Głównym powodem, dla którego marki decydują się na skorzystanie z influencer marketingu jest zasięg influencerów oraz postrzegana przez ich odbiorców autentyczność. Dzięki temu firma może nawiązać bezpośredni kontakt ze sprecyzowaną grupą potencjalnych klientów.

 

INFLUENCER MARKETING – KORZYŚCI

Co zatem możesz zyskać inwestując we współpracę z influencerami?

  • Tworzenie więzi z klientami,
  • Dostęp do sprecyzowanych grup docelowych,
  • Duże zasięgi reklamy,
  • Budowanie zaufania do marki,
  • Wzrost sprzedaży,
  • Wpływ na pozycję w Google,
  • Oryginalną reklamę, nowy sposób ukazania produktu,
  • Niższy koszt budowania zasięgu,
  • …oraz wiele więcej!

 

Influencer marketing to dziedzina, w którą zdecydowanie warto inwestować! Jest to marketing przyszłości! Teraz już wiesz w jaki sposób możesz wpłynąć na zaufanie do swojej firmy. Wprowadź te rozwiązania w życie i ciesz się rozwojem swojej firmy!

en_USEnglish