Marka w Social Media

Marka w Social Media

Statystyki – gdzie i ile użytkowników. Jakie medium wybrać?

Według raportu „NapoleonCat” z sierpnia 2019 roku, z Facebooka korzysta 42,3% Polaków, łącznie 16 070 000 użytkowników. Większość z nich to kobiety – 53,5%. Największą grupę użytkowników stanowiły osoby w wieku od 25 do 34 lat (4 600 000). Aplikację Messenger uruchomiło w sierpniu 16 018 455 użytkowników.

W czerwcu 2019 r. w Polsce odnotowano licz­bę 6 614 000 użytkowników Instagrama (17,4% całej populacji). Większość użytkowników to są kobiety (59%).

Z You Tube w Polsce korzysta 19 110 206 internautów w Polsce.

Z LinkedIn w Polsce korzysta ok. 3,5 miliona użytkowników (2 miliony to mężczyźni). Jest to medium bardzo popularne wśród kadry kierowniczej, osób prowadzących własne biznesy. Około 1 miliona użytkowników to osoby powyżej 55 roku życia.

Profil społecznościowy firmy, czy warto?

Współcześnie profile w social mediach zakłada coraz więcej osób. Obecnie ta tendencja dotyczy nie tylko młodych ludzi, często rodzice, a nawet dziadkowie z zainteresowaniem śledzą nowinki publikowane na  facebookowym wallu. Będąc właścicielem firmy  nie można zignorować takich statystyk, ponieważ wśród wszystkich użytkowników Facebooka, Instagrama, czy LinkedIna  może znajdować się sporo naszych potencjalnych klientów, którzy jeszcze nie znają naszej oferty. Oczywiście najpierw musisz ustalić KIM JEST Twój klient.

Profil społecznościowy firmy, jakie korzyści dla firmy?

Jedną z korzyści jakie oferują profile w mediach społecznościowych jest budowanie wizerunku firmy. Co to właściwie znaczy? Treści, które są publikowane przez konta danej firmy powinny w pewien sposób wiązać się z tematyką firmy i jej usługami lub produktami. Dzięki regularnym publikacjom oraz wysokiej jakości treści odbiorcy marki mogą wykonać konkretny ruch – zdecydować się na zakup, zainteresować się tematyką i poprosić o więcej informacji, zapytać o produkt lub usługę, udostępnić lub skomentować komunikat. Warto skupić się na treściach i grafikach, spójnych z wizerunkiem marki, tak by klienci widzieli w nas eksperta w danej branży i darzyli swoim zaufaniem. Warto pamiętać o tym, że design powinien być spójny w każdym medium. Treści – niekoniecznie. Inne informacje mogą interesować użytkowników Linkedin, inne Instagrama. Tworząc spójną komunikację marki warto o tym pamiętać.

Być widocznym w nadmiarze informacji?

Profil firmowy, aby zyskał zainteresowanie potencjalnych klientów musi być dla nich atrakcyjny. Co to znaczy? Treści nie powinny mieć wyłącznie charakteru sprzedażowego, powinny być zaplanowane tak, aby komunikować przekazy marki. Jeśli firma stawia na ” bycie ekspertem”, to to powinna eksponować. Wykorzystuje się do tego rodzaje postów jak porady, najczęściej zadawane pytania (FAQ), case study itp. Pamiętajmy, że nasz klient codziennie przegląda kilkadziesiąt postów i stron. Zastanówmy się czego może oczekiwać od naszej marki. Jak możemy te oczekiwania zaspokoić. Śledźmy jakie są efekty postów o różnym charakterze i wyciągajmy wnioski. Komunikujemy się z klientem. Pytajmy o doświadczenia, opinie, wnioski. Nie traktujemy mediów społecznościowych wyłącznie jak tablicę ogłoszeń!

Reklama w social media

Decydując się na reklamę w mediach społecznościowych warto pamiętać do kogo chcemy ją kierować i w jaki sposób. Można zdecydować się np. na aktywność danego posta i potem zachęcać do polubienia strony, można kierować reklamę na stronę www (reklama na ruch), zdecydować się na reklamę zasięgową, dotarcie do jak największej liczby użytkowników. Wszystko zależy od celu i budżetu. Nie każda reklama musi kończyć się konwersją.

Wśród ogromnej rzeszy użytkowników social mediów, istnieje grono potencjalnych klientów, którzy mogą być zainteresowani produktami naszej firmy, a jeszcze do nich nie dotarli. Dlatego warto już od samego początku prowadzić swoje profile w sposób spójny i profesjonalny. Brak wiedzy lub umiejętności nie może być wymówką, zwłaszcza w dzisiejszych czasach i w takim wypadku warto zwrócić się do specjalistów, którzy dysponują środkami i umiejętnościami, aby takie profile prowadzić.

Pamiętaj!
Skuteczny marketing polega przede  wszystkim na zaplanowanych działaniach oraz kontroli uzyskanych efektów.

Sprawdź naszą ofertę!

źródło: www.iab.org.pl (Raport media społecznościowe)

en_USEnglish