Świat mediów społecznościowych niezwykle szybko się rozwija i tym samym pochłania coraz więcej firm. Dlaczego warto wiedzieć jak działać w social mediach?
Nadal nie masz swojego konta na Instagramie? Twój Facebook świeci pustkami? Musisz to zmienić! Dziś obecność firmy w mediach społecznościowych ma ogromny wpływ na zaufanie klientów!
Social media to świat, którego nie zna wielu przedsiębiorców. Często wydaje im się, że profile w mediach społecznościowych to zbędny dodatek. Nic bardziej mylnego! Przekonaj się jak wiele korzyści możesz zyskać dzięki temu narzędziu marketingowemu!
MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE – CZYM DOKŁADNIE SĄ?
Media społecznościowe to interaktywne platformy, które służą głównie do różnego rodzaju komunikacji. W zależności od ich specyfiki, umożliwiają wymianę wiadomościami, udostępnianie zdjęć, tekstu czy nawet wideo. Ich główną cechą jest interaktywność. Udostępnione treści mogą być komentowane przez innych użytkowników. Mogą oni także reagować na nie za pomocą dostępnych emotikonek.
Media społecznościowe dostępne są za sprawą Internetu. Ich przykładem są chociażby Facebook, Instagram, TikTok czy YouTube. Każda z platform oferuje coś innego, ale wszystkie te działania są niezwykle atrakcyjne z marketingowego punktu widzenia.
DLACZEGO FIRMY POWINNY MIEĆ MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE?
Dziś konsumenci informacji poszukują przede wszystkim w Internecie. Poza wyszukiwarką Google, często sięgają właśnie po media społecznościowe. Chcą dowiedzieć się z nich czy warto skorzystać z usług danej firmy, co ona oferuje i jakie zdanie na jej temat mają inni klienci
Media społecznościowe wpływają na zaufanie odbiorców. Dzięki nim Twoja firma może zdobyć lojalnych klientów, trafić do nowej grupy odbiorców oraz zbudować z nimi relację. Social media pozwalają na zdobycie opinii klientów, poznanie ich oraz zwiększenie rozpoznawalności marki.
SOCIAL MEDIA MARKETING
Social Media Marketing to działania marketingowe prowadzone w mediach społecznościowych. Opierają się na długofalowej strategii. Polegają na dystrybucji treści, ale także generowaniu ruchu na stronie internetowej czy po prostu zwiększaniu sprzedaży. Ten rodzaj marketingu może opierać się zarówno na darmowych, jak i płatnych działaniach.
W ramach social media marketingu firma może publikować posty, relacje (czyli grafiki i wideo widoczne przez 24 godziny) czy rolki (krótkie filmy opatrzone muzyką). Marketing ten opiera się także na stałej komunikacji z odbiorcami i zdobywaniu nowych klientów.
JAK DZIAŁAĆ W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH?
Najważniejsze zasady działania w mediach społecznościowych, to:
- Działaj regularnie!
- Działaj na podstawie wcześniej przygotowanej strategii.
- Bądź w stałym kontakcie z odbiorcami!
Aby Twoje działania w mediach społecznościowych były skuteczne, zatrudnij agencję marketingową BRANDSOUL. My wiemy, jak przynieść Twojej firmie SUKCES!