3 MITY NA TEMAT SOCIAL MEDIA3 mity na temat Social Media

3 mity na temat Social Media

3 MITY NA TEMAT SOCIAL MEDIA

Social media są w naszym życiu coraz częściej obecne, a wokół nich powstało wiele mitów, trzy z nich w dzisiejszym poście postaramy się wyjaśnić.

  1. NAJWAŻNIEJSZA JEST ILOŚĆ POLUBIEŃ

Ilość polubień (ilość fanów na FB) jest ważna z punktu widzenia wizerunkowego. Pomaga w pozyskiwaniu klientów i partnerów biznesowych. Jest też solidną podstawą do budowania społeczności, zaangażowanej i zainteresowanej konkretnymi usługami lub produktami. Od zdobycia fanów powinno się rozpocząć działania w social media, ale nie można na tym zakończyć aktywności. Ilość fanów jest więc ważna, ale przekazywane treści, nawiązywanie komunikacji z klientami, zainteresowanie ich i zaangażowanie to powinny być kluczowe aspekty, które docelowo wpłyną na sukces marki.

Wiele firm ma tysiące fanów, a 5 polubień przy postach. Oznacza to niewielką aktywność działań marketingowych, a co za tym idzie docieranie z komunikacją do niewielkiej (aktywnej) grupy odbiorców.

Rekomendacją jest więc zbudowanie społeczności i praca z nią, angażowanie jej, tak, aby liczba fanów przekładała się na faktyczną sprzedaż, budowanie marki czy też pozyskiwanie partnerów.

  1. NAJWAŻNIEJSZY WŚRÓD MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH JEST FACEBOOK

Pomimo tego, że Facebook ma najwięcej zarejestrowanych użytkowników, to jest tylko jedno z wielu social mediów i nie powinniśmy się ograniczać tylko do niego. W zależności od profilu klienta prowadzenie kanałów firmowych można rozszerzyć na Instagram,  w którym większość użytkowników stanowią kobiety lub LinkedIn, jeżeli interesują nas głównie klienci biznesowi. W zależności od charakteru oferowanych produktów lub usług, działania w social mediach nie powinny ograniczać się tylko do Facebooka.

Najważniejsza jest więc strategia działania firmy w mediach społecznościowych, którą przygotowuje niewielu klientów, zakładając, że po prostu trzeba być wszędzie, albo tylko na facebook’u. Z drugiej strony  zakładanie profili na wszystkich portalach i nie prowadzenie ich systematycznie nie ma sensu. Tak więc zanim zaczniesz swoje marketingowe działania w social media , zrób plan. Zastanów się gdzie jest Twój klient lub ” do czego” mają Ci posłużyć media społecznościowe.

Pamiętajmy, że nie muszą być one wyłącznie narzędziem sprzedaży. Wiele firm korzysta z tego narzędzia, aby poinformować klientów o produkcie/ usługach itp., nawiązać relację, zaprezentować markę (budować ją systematycznie) itp. Jeśli chcesz , podeślemy Tobie jak wygląda struktura takiej strategii. Ty tylko wypełnisz dane! Napisz do nas w tej sprawie!

 

  1. SOCIAL MEDIA NIE SPRZEDAJĄ

Social media kiedyś prowadzono głównie w celach społecznych, obecnie mają wiele dodatkowych funkcji w tym rozwinięte możliwości reklamy. Dla przykładu Facebook i Instagram, dzięki ogromnym ilościom informacji na temat użytkowników, pozwalają z dużą dokładnością określić preferowaną grupę docelową i do niej skierować reklamy, które przedstawiają nasze produkty, dlatego w działaniach marketingowych nie można pomijać tego sposobu reklamy. Dzięki interesującym treściom i grafikom oraz optymalizacji kampanii reklamowej pod konkretnego klienta (target oraz rodzaj wybranej kampanii np. na konwersję) media społecznościowe mogą być jednym z głównych narzędzi sprzedażowych firmy.

To tylko nieliczne z mitów, z którymi jeszcze często można się spotkać. Miejmy nadzieję, że po przeczytaniu tego posta nie będziecie w nie wierzyć.

Masz pytania? Jesteśmy do dyspozycji!

Sprawdź naszą ofertę!

 

pl_PLPolish