3 MITY NA TEMAT SOCIAL MEDIA
Social media są w naszym życiu coraz częściej obecne, a wokół nich powstało wiele mitów, trzy z nich w dzisiejszym poście postaramy się wyjaśnić.
- NAJWAŻNIEJSZA JEST ILOŚĆ POLUBIEŃ
Ilość polubień (ilość fanów na FB) jest ważna z punktu widzenia wizerunkowego. Pomaga w pozyskiwaniu klientów i partnerów biznesowych. Jest też solidną podstawą do budowania społeczności, zaangażowanej i zainteresowanej konkretnymi usługami lub produktami. Od zdobycia fanów powinno się rozpocząć działania w social media, ale nie można na tym zakończyć aktywności. Ilość fanów jest więc ważna, ale przekazywane treści, nawiązywanie komunikacji z klientami, zainteresowanie ich i zaangażowanie to powinny być kluczowe aspekty, które docelowo wpłyną na sukces marki.
Wiele firm ma tysiące fanów, a 5 polubień przy postach. Oznacza to niewielką aktywność działań marketingowych, a co za tym idzie docieranie z komunikacją do niewielkiej (aktywnej) grupy odbiorców.
Rekomendacją jest więc zbudowanie społeczności i praca z nią, angażowanie jej, tak, aby liczba fanów przekładała się na faktyczną sprzedaż, budowanie marki czy też pozyskiwanie partnerów.
- NAJWAŻNIEJSZY WŚRÓD MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH JEST FACEBOOK
Pomimo tego, że Facebook ma najwięcej zarejestrowanych użytkowników, to jest tylko jedno z wielu social mediów i nie powinniśmy się ograniczać tylko do niego. W zależności od profilu klienta prowadzenie kanałów firmowych można rozszerzyć na Instagram, w którym większość użytkowników stanowią kobiety lub LinkedIn, jeżeli interesują nas głównie klienci biznesowi. W zależności od charakteru oferowanych produktów lub usług, działania w social mediach nie powinny ograniczać się tylko do Facebooka.
Najważniejsza jest więc strategia działania firmy w mediach społecznościowych, którą przygotowuje niewielu klientów, zakładając, że po prostu trzeba być wszędzie, albo tylko na facebook’u. Z drugiej strony zakładanie profili na wszystkich portalach i nie prowadzenie ich systematycznie nie ma sensu. Tak więc zanim zaczniesz swoje marketingowe działania w social media , zrób plan. Zastanów się gdzie jest Twój klient lub ” do czego” mają Ci posłużyć media społecznościowe.
Pamiętajmy, że nie muszą być one wyłącznie narzędziem sprzedaży. Wiele firm korzysta z tego narzędzia, aby poinformować klientów o produkcie/ usługach itp., nawiązać relację, zaprezentować markę (budować ją systematycznie) itp. Jeśli chcesz , podeślemy Tobie jak wygląda struktura takiej strategii. Ty tylko wypełnisz dane! Napisz do nas w tej sprawie!
- SOCIAL MEDIA NIE SPRZEDAJĄ
Social media kiedyś prowadzono głównie w celach społecznych, obecnie mają wiele dodatkowych funkcji w tym rozwinięte możliwości reklamy. Dla przykładu Facebook i Instagram, dzięki ogromnym ilościom informacji na temat użytkowników, pozwalają z dużą dokładnością określić preferowaną grupę docelową i do niej skierować reklamy, które przedstawiają nasze produkty, dlatego w działaniach marketingowych nie można pomijać tego sposobu reklamy. Dzięki interesującym treściom i grafikom oraz optymalizacji kampanii reklamowej pod konkretnego klienta (target oraz rodzaj wybranej kampanii np. na konwersję) media społecznościowe mogą być jednym z głównych narzędzi sprzedażowych firmy.
To tylko nieliczne z mitów, z którymi jeszcze często można się spotkać. Miejmy nadzieję, że po przeczytaniu tego posta nie będziecie w nie wierzyć.
Masz pytania? Jesteśmy do dyspozycji!