Prowadzenie profili społecznościowych firm jest coraz bardziej popularne i przynosi widoczne efekty. Staje się tak jednak tylko wtedy, kiedy przestrzegasz kilku ważnych zasad. Jakie błędy najczęściej popełniają przedsiębiorcy w social mediach?

Obecność firmy w mediach społecznościowych jest dziś podstawą każdego media planu i koniecznością w realizacji skutecznej promocji i strategii marketingowej. Marki coraz częściej zdają sobie sprawę z potencjału social mediów. Wiele z nich korzysta z mediów społecznościowych zbyt intuicyjnie, nie kierując się ważnymi zasadami. Jakie błędy są najczęściej powtarzane przez firmy?

 

  1. JĘZYK NIEDOPASOWANY DO GRUPY ODBIORCÓW

Tworząc treści w mediach społecznościowych musisz znać swoją grupę odbiorców. To do nich powinny być dostosowane posty. Nie tylko ich treść, ale także jej forma. Ilość emocji, emotikonek czy specjalistycznego słownictwa – to wszystko zależy od tego, do kogo kierujesz swoje słowa. Sprawdź kim są Twoi odbiorcy. Znajdź odpowiedź na pytania: w jakim są wieku, czym się zajmują i co lubią. Dzięki temu Twoje treści będą lepiej przez nich odbierane, co wpłynie na ich popularność oraz zaufanie do Twojej firmy.

 

  1. BRAK ODPOWIEDNIEGO PLANU

Choć działania w social mediach wydawać się mogą łatwe, aby przyniosły one oczekiwane efekty, opierać się muszą na porządnie przygotowanym planie, opartym o wiedzę i doświadczenie. Strategia pomoże Ci określić cele, które chcesz osiągnąć, narzędzia, jakie Ci w tym pomogą i sposób na osiągnięcie sukcesu. Zastanowić się musisz w jakich mediach społecznościowych będziesz publikował, jakie treści to będą, jak często i do kogo będą kierowane. Pomyśl czy we wszystkich kanałach społecznościowych będziesz publikował to samo, czy każdy z nich będzie miał unikalne treści.

Pojedyncze działania nie zapewnią Ci sukcesu. Generują one duże koszty, które nie przynoszą efektów. Nie trać swojej szansy. Stwórz strategię, która pomoże Ci w odpowiednich działaniach w social mediach.

 

  1. IGNOROWANIE KOMENTARZY

Interakcja z klientami jest niezwykle ważna! To ona buduje wizerunek Twojej firmy i wpływa na zaufanie do niej. Odpowiadaj na wszelkie komentarze odbiorców. Jeśli tego nie zrobisz, ich aktywność zacznie spadać, a co za tym idzie, spadnie także popularność Twojego profilu. Treści marki mogą wtedy przestać być widoczne dla obserwujących, a tym bardziej dla nowych grup odbiorców. Odpowiadać należy zarówno na negatywne, jak i pozytywne komentarze.

 

 

  1. PUBLIKOWANIE BEZ KOREKTY

Czy wiesz jak ważnie jest publikowanie treści bez błędów ortograficznych czy stylistycznych? To kolejny czynnik, który wpływa na wiarygodność i zaufanie do Twojej marki. Czasami nawet zwykła literówka popsuć może wrażenie w odbiorze Twojego postu. Zawartość przed opublikowaniem należy dokładnie sprawdzić. Upewnij się czy nie ma w nim błędów, czy linki działają oraz czy wszystko jest zgodne z polityką marki.

 

  1. NIESPÓJNE GRAFIKI

Grafika lub wideo to pierwsze elementy, które zauważy Twój odbiorca. Ważne, aby tworzyć treści, które są atrakcyjne nie tylko jednostkowo, ale także tworzą spójną całość. Wybierz kolory, wokół których chcesz się obracać oraz fonty (maksymalnie 3 różne), które będą widniały na Twoich grafikach.

 

Działanie w social mediach jest dziś podstawą internetowej promocji firmy. Nie działaj intuicyjnie! Twórz treści, które przyniosą Ci korzyści!