Co to jest brief marketingowy?
Brief to krótki dokument, który może być niezbędny do nawiązania współpracy z agencją marketingową. Jego głównym zadaniem jest przekazania najważniejszych informacji na temat firmy oraz opisanie oczekiwań, względem podjętej współpracy. Przygotowanie briefu nie jest trudne, ale warto przygotować go starannie, aby możliwe było zaplanowanie skutecznych działań marketingowych.
Co zawiera brief marketingowy?
Brief powinien zawierać przede wszystkim najważniejsze informacje z obszaru działań firmy oraz szczegółowy opis produktów. Dodatkowo warto go uzupełnić informacją, czym produkty wyróżniają się na tle konkurencji oraz wymienić ich mocne strony. Wskazane jest dołączyć opis dotychczas stosowanych działań marketingowych oraz uzyskane efekty, zarówno pozytywne jak i te, które nie spełniły oczekiwań.
Dlaczego warto opracować brief?
Nie ma jednego wzoru, jak taki brief powinien wyglądać. Kluczową kwestią stanowi treść, która powinna w prosty sposób przedstawiać najważniejsze informacje. Dobrze napisany brief to podstawa udanej współpracy, która pozwala określić wspólne cele dla klienta i agencji.
Nasza oferta w zakresie kompleksowej opieki marketingowej znajduje się TUTAJ.
Poznaj nas! www.brandsoul.pl