To pytanie, na które odpowiedzi szuka wielu przedsiębiorców, szczególnie tych działających w jakimś stopniu w mediach społecznościowych. Wiele osób powtarza, że z Facebooka korzysta coraz mniej osób. Czy taka jest prawda?
Facebook to jedno z największych mediów społecznościowych. Niegdyś najbardziej popularnie z nich, dziś jednak wyprzedzane powoli przez Instagrama czy TikToka. Czy nadal warto promować swoją firmę na Facebooku?
Prawdą jest, że młodzi ludzi powoli przestają korzystać z Facebooka (nie włączając w to Messengera, czyli aplikacji służącej do komunikowania się z innymi). Medium to jednak wcale nie traci na swojej popularności. Zmienia się grupa wiekowa jego użytkowników, jednak dla wielu firm jest to nadal świetna okazja do wypromowania swojej działalności. W jaki sposób ocenić czy reklama na Facebooku przyda się Twojemu przedsiębiorstwu?
JAKIE FIRMY POWINNY PROMOWAĆ SIĘ NA FACEBOOKU?
Zanim zdecydujesz, w jakich mediach społecznościowych chcesz promować usługi swojej firmy, zastanów się przede wszystkim do kogo chcesz trafić. Określenie potencjalnej grupy docelowej to pierwszy i najważniejszy krok w rozpoczęciu działalności marketingowej w social mediach.
Zastanów się kim jest Twój odbiorca. Ile ma lat? Czym się zajmuje? Jak spędza swój wolny czas? Stwórz tzw. personę, czyli całościową i szczegółową charakterystykę swojego potencjalnego klienta. Określ jego cechy, oczekiwania i wartości. W ten sposób będziesz mógł spersonalizować pod niego swoje działania i wybrać odpowiednie medium.
Z Facebooka korzystać powinny przede wszystkim firmy, które swoimi treściami chcą trafić do dorosłych osób. Zarówno tych w przedziale wiekowym 30-45 lat, jak i starszych. W tym medium społecznościowym warto promować marki, które trafić chcą do przedsiębiorców, pracowników czy osób z określonym hobby. To także świetne miejsce do reklamowania lokalnej firmy.
JAK WYPROMOWAĆ FIRMĘ NA FACEBOOKU?
W reklamowaniu swojej marki na Facebooku najbardziej liczą się: personalizacja i regularność. Zadbaj o to, aby udostępniane przez Ciebie treści dostosowane były do oczekiwań Twoich potencjalnych odbiorców. Zastanów się co może ich zainteresować i odpowiedzi na jakie pytania byłyby dla nich przydatne.
Pamiętaj także o regularności. Ważne, aby Twoje posty pojawiały się przynajmniej co kilka dni. Bądź aktywny! Odpowiadaj na komentarze i wiadomości prywatne. W ten sposób zbudujesz relację z klientami.
Oto kilka pozostałych zasad, których powinieneś przestrzegać:
- Stawiaj na jakość,
- Dbaj o poprawność ortograficzną, interpunkcyjną i stylistyczną,
- Nie powtarzaj treści udostępnianej przez konkurencję,
- Odpowiadaj na pytania, które mógłby zadać potencjalny odbiorca,
- Publikuj nie tylko treści reklamowe, ale przede wszystkim edukacyjne czy rozrywkowe,
- Używaj hasztagów,
- Planuj i działaj zgodnie z harmonogramem i określoną strategią,
- Analizuj i monitoruj wyniki.
Facebook, mimo pogłosek, nadal jest świetnym miejscem na promocję swojej firmy. Wykorzystaj jego potencjał i ciesz się wzrostem sprzedaży w swoim przedsiębiorstwie!