Księga Identyfikacji Wizualnej, to określenie, które powinno Cię zainteresować, jeśli prowadzisz lub zamierzasz prowadzić swoją działalność. Czym dokładnie jest i dlaczego Twoja firma jej potrzebuje?

Wizerunek marki jest niezwykle ważny, jeśli chcesz osiągnąć sukces! To dzięki dobremu wizerunkowi sprzedaż Twoich towarów i usług wzrośnie, a grupa klientów powiększy się. Opinia odbiorców na temat Twojej firmy jest jednym z ważniejszych aspektów budowania marki. Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy z wagi używanych symboli, kolorów czy fontów. Wykorzystaj to i wyprzedź swoją konkurencję!

 

IDENTYFIKACJA WIZUALNA FIRMY – CO TO JEST?

Identyfikacja wizualna służy do budowania wizerunku firmy na rynku. Jest to ogół zachowań i symboli, które stosowane są przez przedsiębiorstwo w celu uzyskania spójnego wizerunku i czytelnej identyfikacji rynkowej. Najprościej ujmując – są to cechy charakterystyczne dla działania firmy, które wyróżniają ją spośród konkurencyjnych marek.

Ważne, aby identyfikacja wizualna przedsiębiorstwa zawierała wszystkie elementy graficzne oraz opisy procedur, którymi firma będzie się odznaczała. Musi być ona zgodna z wartościami, którymi kieruje się marka.

 

JAKA POWINNA BYĆ IDENTYFIKACJA WIZUALNA FIRMY?  

Stworzenie odpowiedniej identyfikacji wizualnej firmy wymaga określonej wiedzy, znajomości rynku i doświadczenia. Powinna być ona przede wszystkim dostosowana do polityki przedsiębiorstwa. Musi być łatwo zapamiętywana oraz wzbudzać pozytywne skojarzenia wśród odbiorców. Identyfikacja wizualna powinna łączyć się i podkreślać wartości marki. Wszelkie elementy graficzne powinny wyróżniać się na tle konkurencji, być oryginalne, niepowtarzalne i zwracające uwagę potencjalnych klientów.

 

KSIĘGA IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ

Księga Identyfikacji Wizualnej to dokument, który zawiera zapis wszystkich ustaleń związanych z identyfikacją wizualną firmy. Nazywana jest także księgą tożsamości. To dzięki niej firmy wykreować mogą spójny wizerunek.

Dzięki zapisowi wszystkich ustaleń wizualnych (i nie tylko) w jednym miejscu, budowanie spójnego wizerunku jest znacznie prostsze, szybsze i efektywniejsze. Za pomocą księgi tożsamości możliwa jest standaryzacja działań i elementów graficznych i powielanie ich w różnych mediach.

 

CO ZAWIERA KSIĘGA IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ

Zawartość Księgi Identyfikacji Wizualnej firmy w dużej mierze zależy od specyfiki jej branży. Zazwyczaj składa się ona przede wszystkim z:

  • Księgi znaku – opisuje ona logo firmy, wszystkie jego cechy, warianty i możliwości użycia,
  • Wyglądu produktów – etykiety, opakowania, kształty,
  • Ubioru pracowników,
  • Wyglądu szyldów, witryn i wnętrz firmy,
  • Wyglądu strony internetowej,
  • Wyglądu mediów społecznościowych,
  • Drukowanych materiałów promocyjnych,
  • Wzorów wizytówek,
  • Kroju pisma,
  • Oznakowania środków transportu,
  • Kolorów marki.

 

DLACZEGO TWOJA FIRMA POTRZEBUJE IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ?

Za sprawą identyfikacji wizualnej Twoja firma zyska zaufanie klientów. Jest to skuteczny sposób na budowanie wizerunku marki. Dzięki temu, przedsiębiorstwo będzie mogło się rozwijać. Identyfikacja wizualna to także spójna komunikacja! Dzięki niej możesz stworzyć płynny i przemyślany przekaz do potencjalnych klientów.

Jak wszyscy wiedzą, najważniejsze jest pierwsze wrażenie! Dzięki odpowiedniej identyfikacji wizualnej zachwycisz swoich klientów od pierwszego wejrzenia!

 

Już wiesz jak ważna jest spójność identyfikacji wizualnej Twojej firmy. Obserwuj nas na bieżąco i rozwijaj się razem z nami!