Zajmujesz się copywritingiem? Pisanie tekstów tak, aby odbiorcy chcieli je czytać, nie jest łatwym zadaniem. Dowiedz się jak pisać skutecznie!

Copywriting wraz z rozwojem Internetu stał się bardzo popularną formą promocji firmy. Nie jest to typowa, nachalna reklama, która zniechęcić może odbiorców, a treść, która mimo promowania firmy, zawiera istotne dla klientów informacje. Pisząc tekst, mamy kilka sekund na zainteresowanie odbiorcy. Zazwyczaj użytkownicy czytają tylko tytuł i lead artykułu. Jak sprawić, aby zostali na stronie dłużej?

 

COPYWRITING – CO TO JEST?

Copywriting polega na tworzeniu tekstów na potrzeby marketingu, które zawierają konkretne komunikaty dla klientów. W praktyce copywriter zajmuje się tworzeniem treści np. na stronę internetową firmy czy na bloga. Teksty tworzone przez copywritera powinny zawierać konkretną wiedzę służącą odbiorcom. Powinny być funkcjonalne i perswazyjne oraz ciekawe, oryginalne i przepełnione unikatową treścią. Mimo różnorodnych tematów powinny w sposób nieoczywisty zachęcać do skorzystania z usług firmy.

Copywriting to bardzo rozwojowa branża dla osób, które cenią sobie niezależność. Wymaga ciągłego podnoszenia kwalifikacji i poznawania nowych trendów. Jest to zajęcie, podczas którego, dzięki jego różnorodności, trudno jest się nudzić.

 

COPYWRITER – JAKIE TREŚCI TWORZY?

Copywriter zajmuje się pisaniem m.in.:

  • Opisów produktów,
  • Tekstów reklamowych,
  • Tekstów na strony internetowe,
  • Artykułów specjalistycznych,
  • Tekstów na blog,
  • Tekstów do mediów społecznościowych,
  • Artykułów sponsorowanych,
  • Tekstów na ulotki.

 

JAK SKUTECZNIE PISAĆ TEKSTY? 

Często mimo ciekawego tematu, treść artykułu nie zatrzymuje klienta na dłużej. Jak napisać tekst w taki sposób, aby zainteresował odbiorcę? Poznaj kilka łatwych sposobów!

 

  1. DOSTOSUJ TEKST DO ODBIORCY

Zastanów się do kogo kierujesz swoje słowa. Kto będzie ich odbiorcą? Dostosuj do niego nie tylko treść artykułu, ale także jego formę. Zastanów się jakim językiem napisać dany tekst i jak bardzo formalny powinien być. Unikaj specjalistycznych wyrażeń. One zawsze zawężają grono potencjalnych odbiorców.

 

  1. BĄDŹ KONKRETNY

Tzw. „lanie wody” nie sprawdzi się w tego typu tekstach. Odbiorca, jeśli nie zaintrygujesz go treścią, nie doczyta jej do końca. Bądź konkretny w swoich komunikatach. Nie marnuj czasu klienta. Zawieraj w swoich treściach tylko kwestie, które są ważne i interesujące.

 

  1. NIE POWIELAJ TREŚCI

Do każdego tekstu staraj się dodać coś od siebie. Twoja treść musi być unikalna. Wykaż się kreatywnością i stwórz oryginalny artykuł, który odpowie na pytania, na które klienci nie znają odpowiedzi. Wyróżnij się spośród konkurencji!

 

  1. OBSERWUJ TRENDY

Badaj i analizuj co chcą czytać odbiorcy. Co jest dla nich najbardziej interesujące? W co najczęściej klikają? Na jakie pytania poszukują odpowiedzi? To pomoże Ci w dostosowaniu tekstu do klientów i uzyskaniu większej liczby czytelników.

 

Twórz treści, które sprawią, że klienci zostaną z Tobą na dłużej! Copywriting to ogromne możliwości marketingowe. Teraz już wiesz jak możesz je wykorzystać!