Jak sprawić, że Twoja firma odniesie sukces? Posiadać najlepszych pracowników! Stwórz zespół wykwalifikowanych i zmotywowanych specjalistów. Jak ich przekonać do dołączenia do przedsiębiorstwa? Poznaj skuteczne sposoby!

Posiadanie zespołu zmotywowanego do pracy, znającego się na swojej specjalizacji oraz wierzącego w wartości firmy, to duży krok do sukcesu! Rekrutacja nowych pracowników nie jest łatwym procesem. Musisz sprawić, że wartościowi pracownicy będą chcieli dla Ciebie pracować. Jak to zrobić?

 

EMPLOYER BRANDING – CO TO JEST?

Employer branding tłumaczony jest jako budowanie marki pracodawcy. Są to wszelkie działania, których zadaniem jest budowanie pozytywnego wizerunku Twojej firmy jako miejsca do pracy. Jest to dość nowe pojęcie w marketingu, ale świadomość jego potrzeby w ostatnim czasie widocznie rośnie.

Employer branding opiera na się na działaniach kierowanych zarówno do zatrudnionych już pracowników (employer branding wewnętrzny), jak i tych potencjalnych (employer branding zewnętrzny). Dzięki nim firma buduje wizerunek „pracodawcy z wyboru”, czyli przedsiębiorstwa, w którym obecni i potencjalni pracownicy dostrzegają atrakcyjne środowisko dla rozwoju swojej kariery.

 

JAK POZYSKAĆ I ZATRZYMAĆ W FIRMIE NAJLEPSZYCH PRACOWNIKÓW?

Firmy coraz większą uwagę przykładają do rekrutacji nowych pracowników. Świadomość potrzeby budowania wizerunku firmy jako pozytywnego pracodawcy rośnie. Jednak w jaki sposób tego dokonać?

 

  1. MOTYWOWANIE OBECNYCH PRACOWNIKÓW

Działania employer brandingu powinieneś zacząć od zatrudnionych już pracowników. To ich opinie budować będą wizerunek firmy. Zadbaj o to, aby Twoi pracownicy byli odpowiednio zmotywowani do pracy. Warto wdrożyć system motywacji płacowych oraz pozapłacowych. Buduj wartości firmy, z którymi będą zgadzali się Twoi pracownicy. Stwórz warunki do pracy, które będą pozytywnie odbierane przez personel. Zadbaj także o jego rozwój! Twoja firma musi być miejscem, w którym pracownicy mają możliwość rozwijania swojej kariery. Pracuj nad budowaniem ich zadowolenia!

 

  1. ATMOSFERA W FIRMIE

Atmosfera w pracy jest ważna dla pracowników. Zadbaj o pozytywne relacje z nimi oraz unikanie stresujących sytuacji i napięć. Ważne, aby pracownik miał świadomość możliwości zwrócenia się do Ciebie z problemem. Budowanie bliskich relacji zawodowych wpływa na odbiór firmy przez potencjalnych pracowników. Pamiętaj także o zachowaniu równowagi między pracą, a życiem osobistym. Zadbaj o tzw. work-life balance!

 

  1. MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE

Prowadź firmowe profile w mediach społecznościowych. To właśnie tam możesz przekazać najwięcej wartościowych informacji i trafić do największej grupy odbiorców. Buduj wizerunek eksperta. Informuj odbiorców o korzyściach płynących z dołączenia do zespołu w Twojej firmie. Pamiętaj jednak, aby treści reklamowe stanowiły tylko 20% tekstów, które publikujesz! Pozostałe 80% to treści edukacyjne czy rozrywkowe. W ten sposób zyskasz więcej odbiorców.

 

  1. TARGI PRACY I DNI OTWARTE

To dość analogowy sposób na pozyskanie pracowników, ale cały czas bardzo skuteczny! Pokaż potencjalnym pracownikom jak wygląda praca w Twojej firmie i co mogą zyskać poprzez dołączenie do niej. Przedstaw różne opcje zatrudnienia, opowiedz o strukturze pracy i o tym jak wygląda ona na co dzień. Pamiętaj, aby być przy tym realistą!

 

  1. STABILNOŚĆ ZATRUDNIENIA

Zadbaj o odpowiednie umowy dla swoich pracowników. Dla wszystkich ważna jest stabilność w pracy. Daj im pewność, że mogą zostać u Ciebie na dłużej i że nie muszą martwić się nagłą utratą pracy.

 

Zdobądź pracowników, którzy zapracują na sukces firmy! Pamiętaj, aby odpowiednio ich za to wynagrodzić. Korzystaj z employer brandingu w swojej firmie!