Tworzenie treści do mediów społecznościowych jest dziś coraz większym wyzwaniem. Jak przyciągnąć odbiorców do wpisu poprzez grafikę?
Media społecznościowe niezwykle szybko się rozwijają. Dziś korzysta z nich nie tylko wiele użytkowników prywatnych, ale także liczne firmy. Za ich pomocą można trafić do naprawdę dużego grona odbiorców. Nie jest to jednak łatwe zadanie.
Dziś, kiedy treści w social mediach jest tak wiele, a użytkownicy wręcz zasypywani są informacjami, przyciągnięcie odbiorców do swojego profilu jest wyzwaniem. Są jednak na to sposoby. Jednym z nich jest stworzenie odpowiedniej grafiki. Jak ją przygotować?
DLACZEGO GRAFIKI SĄ WAŻNE?
Obraz, to pierwszy element, na który zwróci uwagę odbiorca, kiedy trafi na Twój wpis w social mediach. To on przyciąga wzrok i skłania użytkowników do kliknięcia i zapoznania się z resztą treści. Według badań, ludzie zapamiętują aż 80% tego, co widzą i tylko 20% tego, co czytają. Za pomocą grafik możesz zbudować w umyśle odbiorcy obraz swojej marki, zakorzenić go i połączyć z pozytywnymi skojarzeniami, co przełoży się na Twoje wyniki w postaci np. pozytywnego wizerunku firmy. Grafika to prosty sposób na przekazanie informacji w bardziej przejrzysty i zrozumiały sposób.
JAKIE POWINNY BYĆ GRAFIKI DO MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH?
Obrazy, którymi chcesz przyciągnąć odbiorców w takich mediach jak Instagram czy Facebook, muszą przede wszystkim zatrzymać ich uwagę. Muszą skłonić ich do zatrzymania się właśnie na tym poście i zapoznania się z jego treścią. Grafiki muszą wzbudzać zainteresowanie i zapadać w pamięć. Powinny być spójne z działaniem Twojej firmy, zawierać Twoje logo i kolory wykorzystywane w identyfikacji marki. Zadaniem grafiki jest wzbudzenie u odbiorcy konkretnego działania. Może być to polubienie posta, a może nawet dokonanie zakupu w sklepie internetowym.
SKĄD BRAĆ DARMOWE ZDJĘCIA I GRAFIKI?
Istnieje kilka stron internetowych, które oferują całkowicie darmowe zdjęcia, które możesz wykorzystać np. w swoich mediach społecznościowych. Pamiętaj jednak, że takie zwykłe zdjęcia, których w żaden sposób nie przerobisz, nie będą zbyt atrakcyjne dla odbiorców. Darmowe zdjęcia z Internetu powinny stanowić pewną bazę, która będzie odpowiednio dopracowywana do potrzeb firmy. Strony, na których możesz pobrać darmowe zdjęcia, to m.in.:
- Pixabay,
- Unsplash,
- Pexels.
Media społecznościowe, to narzędzie o wielkim potencjale marketingowym, jednak, aby właściwie go wykorzystać, należy posiadać odpowiednią wiedzę! Skorzystaj z usług BRANDSOUL i zacznij czerpać korzyści z social mediów swojej firmy!