Jak tworzyć GRAFIKI przyciągające odbiorców?

Jak tworzyć GRAFIKI przyciągające odbiorców?

Tworzenie treści do mediów społecznościowych jest dziś coraz większym wyzwaniem. Jak przyciągnąć odbiorców do wpisu poprzez grafikę?

Media społecznościowe niezwykle szybko się rozwijają. Dziś korzysta z nich nie tylko wiele użytkowników prywatnych, ale także liczne firmy. Za ich pomocą można trafić do naprawdę dużego grona odbiorców. Nie jest to jednak łatwe zadanie.

Dziś, kiedy treści w social mediach jest tak wiele, a użytkownicy wręcz zasypywani są informacjami, przyciągnięcie odbiorców do swojego profilu jest wyzwaniem. Są jednak na to sposoby. Jednym z nich jest stworzenie odpowiedniej grafiki. Jak ją przygotować?

 

DLACZEGO GRAFIKI SĄ WAŻNE?

Obraz, to pierwszy element, na który zwróci uwagę odbiorca, kiedy trafi na Twój wpis w social mediach. To on przyciąga wzrok i skłania użytkowników do kliknięcia i zapoznania się z resztą treści. Według badań, ludzie zapamiętują aż 80% tego, co widzą i tylko 20% tego, co czytają. Za pomocą grafik możesz zbudować w umyśle odbiorcy obraz swojej marki, zakorzenić go i połączyć z pozytywnymi skojarzeniami, co przełoży się na Twoje wyniki w postaci np. pozytywnego wizerunku firmy. Grafika to prosty sposób na przekazanie informacji w bardziej przejrzysty i zrozumiały sposób.

 

JAKIE POWINNY BYĆ GRAFIKI DO MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH?

Obrazy, którymi chcesz przyciągnąć odbiorców w takich mediach jak Instagram czy Facebook, muszą przede wszystkim zatrzymać ich uwagę. Muszą skłonić ich do zatrzymania się właśnie na tym poście i zapoznania się z jego treścią. Grafiki muszą wzbudzać zainteresowanie i zapadać w pamięć. Powinny być spójne z działaniem Twojej firmy, zawierać Twoje logo i kolory wykorzystywane w identyfikacji marki. Zadaniem grafiki jest wzbudzenie u odbiorcy konkretnego działania. Może być to polubienie posta, a może nawet dokonanie zakupu w sklepie internetowym.

 

SKĄD BRAĆ DARMOWE ZDJĘCIA I GRAFIKI?

Istnieje kilka stron internetowych, które oferują całkowicie darmowe zdjęcia, które możesz wykorzystać np. w swoich mediach społecznościowych. Pamiętaj jednak, że takie zwykłe zdjęcia, których w żaden sposób nie przerobisz, nie będą zbyt atrakcyjne dla odbiorców. Darmowe zdjęcia z Internetu powinny stanowić pewną bazę, która będzie odpowiednio dopracowywana do potrzeb firmy. Strony, na których możesz pobrać darmowe zdjęcia, to m.in.:

  • Pixabay,
  • Unsplash,
  • Pexels.

Media społecznościowe, to narzędzie o wielkim potencjale marketingowym, jednak, aby właściwie go wykorzystać, należy posiadać odpowiednią wiedzę! Skorzystaj z usług BRANDSOUL i zacznij czerpać korzyści z social mediów swojej firmy!

pl_PLPolish