Instagram, to aplikacja z ogromnym potencjałem marketingowym. Nie wiesz, jak go wykorzystać? Dowiedz się, jak skutecznie promować swoją markę na Instagramie!

Instagram, choć istnieje już kilkanaście lat, to w ciągu kilku ostatnich stał się idealnym miejscem na wypromowanie swojej firmy. Obecnie z aplikacji korzystają miliony użytkowników na całym świecie. Każda nowoczesna marka posiada konto na Instagramie. Dlaczego tak jest? Aplikacja skrywa w sobie wielki potencjał marketingowy! Kluczem do odniesienia sukcesu jest pozyskanie jak największej grupy odbiorców. Jak to zrobić?

 

FIRMOWE KONTO NA INSTAGRAMIE- DLACZEGO WARTO?

Instagram to aktualnie jedno z najbardziej popularnych mediów społecznościowych. Aplikacja pozwala na udostępnianie zdjęć z krótką treścią. Dziś Instagram to jednak coś więcej niż wrzucanie obrazków. Umożliwia on publikowanie krótkich filmów, zazwyczaj oparzonych muzyką w postaci rolek oraz kilkusekundowych treści, które widoczne są tylko przez 24 godziny w tzw. Instastory.

Każde działania marketingowe powinny rozpocząć się od poznania odbiorcy. Z Instagrama korzystają ludzie z różnych grup wiekowych. W aplikacji dotrzeć można do różnorodnych odbiorców. Dzięki temu łatwiej jest sprecyzować grupę potencjalnych użytkowników, do których chcemy trafić i dostosować do nich udostępnianą treść. Jakie będzie tego skutek? Wzrost popularności firmy!

Na Instagramie łatwiej jest osiągnąć tzw. zasięg organiczny niż na Facebooku. Korzystanie z aplikacji pozwala na podniesienie widoczności i wzrost rozpoznawalności firmy! Przedsiębiorstwa, które prowadzą profile na Instagramie postrzegane są jako bardziej nowoczesne. Regularność w publikowaniu treści wpływa także na wzrost zaufania klientów firmy oraz budowanie wizerunku eksperta.

Instagram, to miejsce, w którym jedynym ograniczeniem jest własna kreatywność! Pozwala na udostępnianie różnorodnych treści, które dostosować możesz do potrzeb swoich klientów.

 

JAK WYPROMOWAĆ FIRMĘ NA INSTAGRAMIE?

Aby Twoje działania na Instagramie przynosiły oczekiwane efekty, musisz trafić do sporej grupy odbiorców. Ale jak to właściwie zrobić? Jest kilka zasad, które Ci w tym pomogą!

 

  1. BĄDŹ REGULARNY

Brzmi banalnie, ale regularność, to klucz do sukcesu na Instagramie! Klienci, wchodząc na Twoje konto, muszą widzieć, że jesteś aktywny. W przeciwnym razie, Twoje działania nie będą efektywne. Dostarczaj jak najwięcej treści swoim odbiorcom, jednak pamiętaj, że liczy się ich jakość! Posty warto dodawać co kilka dni, a relację na Instastory najlepiej codziennie. To sprawi, że Twoi odbiorcy będą pamiętali o Twojej firmie, kiedy będą chcieli skorzystać z usług, które oferuje.

 

  1. ZASADA 80/20

Nie publikuj tylko treści reklamowych! Powinny one stanowić tylko 20% Twoich postów. 80% to treści edukacyjne, takie jak ciekawostki czy przekazywanie konkretnej wiedzy. Odbiorcy muszą czerpać korzyść z obserwowania Twojego profilu. Zapewnij im także rozrywkę. Świetnie w tej kwestii sprawdzą się quizy na Instasory czy cykl Q&A (pytanie i odpowiedź).

 

  1. TWÓRZ ROLKI!

Rolki to dość nowa funkcja na Instagramie, jednak od razu stała się bardzo popularna! Zatrzymuje odbiorców na dłużej, ponieważ ciągle wyświetlane są im nowe treści. W tym miejscu na Twój film trafić mogą nie tylko Twoi obserwatorzy, ale także osoby, które nie znają Twojego profilu, więc to idealna okazja na pozyskanie nowych klientów! Algorytm Instagrama promuje aktualnie profile aktywne w rolkach. Warto z tego skorzystać!

 

  1. PLANUJ!

Spontaniczne działania w social mediach nie przynoszą tak widocznych efektów, jak te dobrze rozplanowane! Warto zaplanować, kiedy chcesz publikować treści oraz czego będą one dotyczyły. Zaplanuj także wygląd swojego profilu! Jest on bardzo ważny, bo w dużej części decyduje o jego ocenie przez nowych odbiorców. Zastanów się z jakich kolorów chcesz korzystać oraz jakiego fontu będziesz używał w swoich grafikach. Wygląd Twojego profilu musi być spójny!

 

  1. TRAF W NISZĘ!

Znajdź nisze odbiorców, którzy będą zainteresowani usługami Twojej firmy! Może to osoby, których interesuje motoryzacja? A może zajmują się malarstwem? Opcji jest nieskończenie wiele! Dostosuj je pod swoją firmę. Aby trafić do swojej niszy, korzystaj z hasztagów. Pamiętaj jednak, że aktualnie Instagram promuje profile, które używają maksymalnie 5 hasztagów przy poście!

 

Jak widzisz, Instagram to miejsce, które może Ci bardzo pomóc w wypromowaniu swojej firmy! Wykorzystaj jego potencjał! Obserwuj nas na Instagramie, aby poznać wiele marketingowych ciekawostek!