TikTok to jedno z popularniejszych mediów społecznościowych ostatniego czasu i jak się okazuje, miejsce ogromnego potencjału marketingowego! Jak zbudować skuteczny kanał marki na TikToku?

 

TIK TOK – CO TO JEST?

TikTok to aplikacja, która umożliwia swoim użytkownikom tworzenie i publikowanie krótkich filmów o dowolnej treści, zazwyczaj opatrzonych muzyką. Najczęściej są to treści komediowe, poradniki, ciekawostki czy nawet układy taneczne. TikTok to miejsce, w którym ograniczyć Cię mogą tylko własna wyobraźnia i kreatywność. Aplikacja przede wszystkim pełni funkcję rozrywkową, ale nie tylko! Wiele osób publikujących w niej treści, dzieli się swoimi pasjami, udziela porad w danych branżach, edukuje czy głosi społeczne postulaty.

Dlaczego TikTok jest aż tak popularny? Bo każdy znajdzie w nim miejsce dla siebie, a proponowane przez aplikacje nowe treści nigdy się nie kończą. Wpływa to na wydłużenie średniego czasu użytkowania aplikacji, co jest świetną okazją do wykorzystania przy promocji firmy! TikTok ma ponad 800 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie (MAU), co świadczy o potencjale tego medium.

 

DLACZEGO WARTO PROMOWAĆ FIRMĘ NA TIKTOKU?

Aplikacja łączy osoby w różnym wieku, różnej płci i o przeróżnych zainteresowaniach. Jest świetnym miejscem do wypromowania swojej firmy. Daje wiele możliwości, które przynieść mogą zaskakująco szybkie efekty. Dzięki platformie Twoja firma ma szanse na trafianie do zupełnie nowej grupy odbiorców, która będzie charakteryzowała się dużym zaangażowaniem, co pomoże marce ulepszyć komunikacje z odbiorcą.

TikTok to odpowiednie miejsce zarówno dla małych, jak i dużych firm. Algorytm aplikacji poleci Twoje firmy odpowiednim użytkownikom. Jeżeli przygotujesz materiał promocyjny w kreatywny sposób, zostanie on lepiej przyjęty przez odbiorców.

Równie ciekawą możliwością jest współpraca z infuencerami na TikToku. Wielu z nich recenzuje różne produkty czy nagrywa filmy o świadczonych przez firmy usługach.

 

JAK WYPROMOWAĆ FIRMĘ NA TIKTOKU?

Oto kilka zasad, które przydadzą Ci się przy tworzeniu treści promujących Twoją firmę:

 

  • Postaraj się o dobrą jakość nagrywanych treści,
  • Postaw na kreatywność! Wyjdź poza schematy,
  • Korzystaj z trendującej muzyki,
  • Nagrywaj viralowe treści pojawiające się w aplikacji,
  • Korzystaj z popularnych hashtagów,
  • Skłoń użytkowników do zapisania lub przesłania dalej filmu,
  • Odpowiadaj na komentarze obserwatorów!

 

RODZAJE REKLAMY NA TIKTOKU:

W aplikacji TikTok, poza promowaniem marki za pomocą publikowania regularnych treści, można także wykupić płatne reklamy. Ich rodzajów jest kilka:

 

  • TopView – Jest to pełnoekranowy format wideo mogący trwać do 60 sekund z automatycznie odtwarzanym dźwiękiem. Gwarantuje wyświetlanie reklamy zaraz po otwarciu aplikacji. Ten rodzaj reklamy zapewni Ci duży zasięg, dlatego świetnie sprawdzi się przy promocji nowego produktu.
  • Branded Hashtag Challenge – to format, który pozwala zapraszać użytkowników do udziału i tworzenia treści związanych z kampanią. Tworzone treści oznacza się konkretnym hashtagiem. Jest to świetna forma współpracy z infuelcerami i nie tylko! Dobrze sprawdzi się przy promocji produktów lub konkursów.
  • Brand Takeover – ten format pozwala na publikacje 3 sekundowego formatu statycznego lub 3,5 sekundowego wideo. Reklama pojawia się po włączeniu aplikacji lub w zakładce „Dla Ciebie”. Wykupienie takiej reklamy daje Ci gwarancje, że pojawi się ona na feedzie użytkowników tego dnia. Zwiększy to Twoje zasięgi i wypromuje firmę.
  • In-Feed Ads – to forma reklamy wyświetlanej w zakładce „Dla Ciebie”. Trwa maksymalnie 60 sekund i umożliwia interakcje, np. komentowanie.
  • Branded Effects – W ramach reklamy przekazać możesz użytkownikom dedykowane filtry czy naklejki, dzięki czemu korzystający z nich użytkownicy będą promowali Twoją markę.

 

TikTok to aplikacja, w której na pewno znajdzie się miejsce dla Twojej firmy! Twórz kreatywne treści i poszerz grono swoich odbiorców!