Pracujesz w agencji marketingowej? A może po prostu koordynujesz działania marketingowe swojej firmy? Sprawdź jakie narzędzia marketingowe są niezbędne w 2022 roku!

Odpowiednie działania marketingowe ułatwia dziś wiele internetowych narzędzi. Służą zarówno do tworzenia treści czy kampanii, jak i do analizowania ich rezultatów. Pomogą Ci one w zoptymalizowaniu wielu codziennych czynności zawodowych, a nawet pozwolą na spore oszczędności czasu i pieniędzy! Z których narzędzi marketingowych online warto korzystać?

 

  1. GOOGLE

Google to znacznie więcej niż wszystkim nam dobrze znana przeglądarka internetowa! Oferuje wiele narzędzi, które ułatwią Ci Twoje działania marketingowe. Jednym z nich jest Google Analytics. Program ten służy do śledzenia ruchu i monitorowania konwersji. Jest to podstawowe narzędzie analizy w działalności internetowej. Dzięki niemu prześledzić możesz zachowanie użytkowników Twojej strony w czasie rzeczywistym, dowiesz się kim są Twoi odbiorcy oraz jak do Ciebie trafili. Dzięki Google Analytics będziesz mógł udoskonalić swój serwis internetowy oraz publikowane treści, zyskać więcej klientów i poprawić z nimi relację.

Drugim równie przydatnym narzędziem od Google jest Google Ads, czyli tzw. planer słów kluczowych. Mimo sugerującej nazwy, wykorzystywany może być on także do innych działań, nie tylko do tworzenia reklam. To dzięki niemu możemy przejrzeć prognozy natężenia ruchu i sugestie słów, które mogą nam pomóc w wypozycjonowaniu artykułu. Narzędzie pozwoli Ci wypromować swoją stronę, zwiększyć na niej ruch oraz pozyskać nowych klientów.

 

  1. BRAND24

Brand24 to narzędzie służące do monitoringu mediów. Program posiada ponad 20 wskaźników marketingowych, dzięki którym będziesz mógł zmierzyć skuteczność wszystkich swoich działań prowadzonych w Internecie. Narzędzie te monitoruje źródła internetowe, takie jak media społecznościowe, blogi, hashtagi, podcasty, serwisy czy fora. Dzięki przeprowadzonej analizie dowiesz się wiele o skuteczności realizowanej przez siebie kampanii marketingowej. Dzięki Brand24 poznać możesz opinie odbiorców na temat udostępnianej treści oraz sprawić jak wiele wzmianek się o niej pojawiło.

 

  1. BUZZSUMO

Tworzysz treści dla firmy? Te narzędzie przyda Ci się, jeśli zajmujesz się content marketingiem. BuzzSumo dostarczy Ci wiele istotnych informacji! Dowiesz się m.in. o udostępnieniach Twoich treści w mediach społecznościowych. Program pomoże Ci określić jaka była łączna liczba odsłon wszystkich tych treści, jakiej długości teksty były najczęściej udostępniane czy W jakim dniu tygodnia internauci najchętniej udostępniali treści. Te informacje pomogą Ci zoptymalizować tworzone przez Ciebie materiały, tak, aby przynosiły jak najlepsze efekty.

 

  1. CANVA

Czy wiesz, że aż 80% internautów czyta tekst tylko w momencie, kiedy zainteresuje ich dołączona do niego grafika? Na zainteresowanie odbiorcy masz tylko 5 sekund! Pomoże Ci w tym odpowiedni obrazek dopasowany do udostępnianej przez Ciebie treści. Photoshop to dość trudne i kosztowne narzędzie, które wymaga odpowiedniego przeszkolenia. Jest jednak program, który pozwoli Ci stworzyć profesjonalnie wyglądające grafiki za darmo lub bardzo niskim kosztem! Canva to aplikacja, w której stworzysz grafiki samodzielnie lub za pomocą tysięcy gotowych szablonów.

 

  1. SENUTO

Senuto to program służący do analizy widoczności strony internetowej i jej pozycjonowania w rankingu Google. Program podzielony jest na trzy główne funkcje: Analiza widoczności, Baza Słów Kluczowych i Monitoring.  Pozwoli Ci on na sprawdzenie np.: konkretnych fraz pod którymi widoczna jest domena w wyszukiwarce, zmian pozycji pod kątem największych wzrostów i spadków fraz, trudności fraz czy trendów w wyszukiwaniach.

 

Ułatw sobie pracę i skorzystaj z narzędzi, które poprawią wyniki Twojej firmy! Rozwiń swoje działania marketingowe używając wymienionych przez nas programów i obserwuj szybkie efekty!