Social media marketing odnotowuje aktualnie dynamiczny rozwój. To świetny moment, aby założyć profile społecznościowe swojej firmy! Media społecznościowe udostępniają twórcom wiele narzędzi do monitorowania efektów. Sprawdź jak wiele możliwości rozwoju ma Twoja firma w social mediach!

PROFILE FIRMOWE W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Media społecznościowe marki to dziś podstawa marketingu internetowego. Jest to świetnie miejsce do promowania firmy, które daje jej mnóstwo możliwości! Dzięki tworzeniu treści w social mediach, marka trafić może do dużej grupy nowych odbiorców, zbudować więź z klientami, a także stworzyć rolę eksperta w swojej dziedzinie.

Na co dzień na media społecznościowe przeznaczamy naprawdę dużo czasu. Facebook, Instagram i coraz bardziej popularny Tik tok pochłaniają dużą część dnia każdego z nas. Jest to więc świetna okazja, aby wśród milionów aktywnie korzystających z social mediów osób wypromować swoją firmę. Ich potencjał potwierdzają liczby:

 

  • 89% polskich internautów korzysta z Facebooka
  • Średnio spędzamy 2 godziny dziennie w mediach społecznościowych
  • 9,2 mln Polaków korzysta z Instagrama

 

Jak widać możliwości jest naprawdę wiele! Skoro już wiesz jak wiele możesz zdziałać w social mediach, przejdźmy do tego, jak monitorować efekty!

STATYSTYKI W SOCIAL MEDIACH

Tworzenie kreatywnych i dostosowanych do grupy docelowej treści przynieść może świetne efekty! Ważne jest jednak, aby odpowiednio je monitorować. W jaki sposób? Za pomocą łatwo dostępnych w mediach społecznościowych statystyk! Aby wiedzieć jak działać i jak być najbardziej skutecznym, musisz poznać swoich odbiorców! Musisz wiedzieć jak wiele odsłon mają Twoje treści, kto je czyta, które z nich są lepiej, a które gorzej odbierane. W większości mediów społecznościowych takie dane są dostępne za darmo. Pomogą Ci one w lepszej organizacji swoich działań, co przyniesie widoczne efekty dla Twojej firmy! Jakie statystyki udostępniają nam aplikacje społecznościowe?

 

  • Wyświetlenia treści/strony
  • Polubienia treści/strony
  • Osoby obserwujące profil
  • Działania na stronie – np. liczba kliknięć w informacje kontaktowe
  • Zasięg postów
  • Zasięg relacji
  • Wiek odbiorców
  • Szybkość udzielania odpowiedzi
  • Zaangażowane konta
  • Komentarze

 

STATYSTYKI – DLACZEGO WARTO?

Choć na pierwszy rzut oka wszystkie wykresy i statystyki wyglądają na skomplikowane, wcale tak nie jest! Korzystanie z nich jest łatwe i intuicyjne, a przy tym bardzo pomocne w działalności marketingowej firmy. Dlaczego warto zaglądać do statystyk? Przede wszystkim zwiększa to skuteczność w budowaniu świadomości marki. Pomoże Ci to w zwiększeniu trafności reklam, poznaniu lepiej klienta i budowaniu z nim relacji. Działanie na podstawie statystyk wpłynie na znaczą redukcję kosztów za pomocą wyeliminowania nietrafionych inwestycji marketingowych. Oszczędzisz przy tym także sporo czasu!

 

Przyglądając się działaniom swoich obserwatorów dowiesz się jakie treści i kiedy warto publikować! Media społecznościowe to niekończące się morze możliwości. Wykorzystaj je w pełni!