Już dziś wiadomo jakie działania będą dominowały w marketingu w zbliżającym się nowym roku. Media społecznościowe? Tworzenie treści? A może tradycyjna promocja offline? Sprawdź na co warto zwrócić uwagę w działaniach marketingowych swojej firmy!

ZAKUPY W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Już w tym roku znacznie rozwinęły się możliwości robienia zakupów przez media społecznościowe. Taką funkcję wprowadził m.in.: Facebook czy Instagram. Prowadząc konto społecznościowe swojej firmy, masz możliwość bezpośrednio na nim sprzedawać swoje produkty. W nadchodzącym roku stanie się to trendem! Możliwość zrobienia zakupów w social mediach to wygodna opcja, która oszczędza wiele czasu klientów. Jest to świetna propozycja dla małych firm, która pozwoli im na zdobycie większej popularności!

 

PROMOCJA ZA POMOCĄ WIDEO

Wideo to najbardziej przyciągający uwagę klientów sposób promocji firmy. Internauci czytają coraz mniej artykułów. Dziś to filmy są dla nich najbardziej atrakcyjne! Świadczy o tym m.in. wzrost popularności aplikacji TikTok, która opiera się właśnie na publikowaniu krótkich treści w formie wideo. Większość treści wrzucanych do aplikacji trwa maksymalnie 30 sekund. To jest czas, który mamy na zdobycie uwagi i zainteresowania klienta. Jest to niełatwe zadanie, ale przynosi ogromne efekty! Promocja firmy na TikToku będzie dominowała w 2022 roku! To właśnie tam firmy zdobędą największe wyświetlenia i trafią do nowych grup potencjalnych klientów.

 

EKOLOGIA JEST W TRENDACH

Jedną z ważniejszych tendencji marketingowych nadchodzącego roku będzie odwoływanie się do ekologii, która staje się coraz ważniejsza w życiu konsumentów. Dla klientów istotne będzie jakie podejście do ochrony środowiska ma firma i jakie działania w tej kwestii oferuje. To koniec pakowania produktów w ogrom plastiku. Nadchodzi era ekologicznych rozwiązań, które zostaną docenione przez klientów, co wpłynie na wizerunek firmy.

 

NOWA GRUPA DOCELOWA – POKOLENIE Z

W dorosłość wchodzą osoby z generacji Z, czyli pokolenie internetowe. Są oni świetną grupą potencjalnych klientów oraz odbiorców treści internetowych. Nie znają oni życia bez Internetu czy mediów społecznościowych, więc to za ich pomocą najłatwiej do nich trafić. Dostosuj swoje treści do ich humoru i wysokich oczekiwań w kwestii jakości, a na pewno przyniesie to zaskakujące efekty dla Twojej firmy!

 

MAKRKETING EDUKACYJNY

Twoi odbiorcy chcą czerpać z Twoich treści coś więcej niż samą promocję firmy. Zadbaj o to, aby publikowane przez Ciebie teksty niosły za sobą jakąś wartość. Zawrzyj w nich jakąś ciekawostkę czy konkretną wiedzę w formie porady. Spraw, że odbiorcy się tym zainteresują. Możesz to robić poprzez bloga i media społecznościowe lub pójść o krok dalej i stworzyć e-booka, podcast czy zorganizować webinarium.

 

Rok 2022 zbliża się wielkimi krokami. Niesie on za sobą wiele nowości dla marketingu. Czeka nas wiele innowacji i nowych doświadczeń. Przygotuj na nie swoją firmę!