Prowadzisz własny biznes? Content marketing pomoże Ci w trafieniu do większej grupy odbiorców! Dowiedz się jak tworzyć treści, aby przynosiły one najlepsze efekty.

Internet jest dziś głównym źródłem informacji większości konsumentów. Spędzamy w nim dziennie średnio prawie 7 godzin! Korzystają z niego zarówno młodzi jak i starsi ludzie. Poprzez tworzenie treści w Internecie trafić można do wielu różnych grup docelowych. Jakie korzyści przynieść może Twojej firmie tworzenie treści online?

 

CONTENT MARKETING – CO TO JEST?

Content marketing to jedna z popularniejszych ostatnio form marketingu. Jest to rodzaj strategii, która opiera się na tworzeniu treści wartościowych dla odbiorców. Jej celem jest zdobycie i zatrzymanie uwagi klientów oraz wywołanie określonych działań, które przyniosą korzyści firmie, np. zakupów produktów czy skorzystania z jej usług. Tworzone treści muszą być interesujące i wnosić pewną wartość, tak aby zachęcały odbiorców do kliknięć czy innej interakcji.

Marketing treści, bo tak nazywany jest on w języku polskim, opiera się na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą. Najczęściej przybiera formę artykułów, infografik, poradników, wideo czy podcastów. W ramach content marketingu warto prowadzić firmowego bloga, w którym publikowane są treści związane z dziedziną działania marki oraz profile w mediach społecznościowych, bo to z nich najczęściej korzystają dziś konsumenci.

 

JAK TWORZYĆ WARTOŚCIOWE TREŚCI?

Najważniejszą kwestią jest tworzenie treści dostosowanych do grupy docelowej i jej potrzeb. Oznacza to, że przed rozpoczęciem dystrybucji tekstów należy poznać swoich odbiorców. Warto tworzyć takie treści, które zaangażują naszych czytelników. Zrobić to można poprzez zastosowanie „call to action”, czyli elementów, które zachęcą odbiorców do np. pozostawienia komentarza lub polubienia w mediach społecznościowych. Zadaj ciekawe pytanie, które nakłoni czytelników do odpowiedzi. Zadbaj także o to, aby Twoje treści wzbudzały jakieś emocje. Może być to zainteresowanie, radość, zaskoczenie czy empatia. Pamiętaj o tym, że treści Twojej firmy muszą nieść za sobą jakąś wartość. Zawarta w nich powinna być jakaś wiedza czy ciekawostka, tak aby odbiorcy mieli korzyść z przeczytania tekstu.

 

STRATEGIA CONTENT MARKETINGU

Jak każde działanie marketingowe, tak także marketing treści wymaga stworzenia odpowiedniej strategii. Powinna ona opierać się na zaplanowaniu tematów treści, sposobu i czasu ich dystrybucji oraz opisie grupy docelowej. W strategii zawarte powinny być sprecyzowane cele naszych działań oraz narzędzia, które pomogą nam w ich osiągnięciu. Celem Twoich działań może być np. zwiększenie ruchu na stronie internetowej, pozyskiwanie nowych klientów, wyprzedzenie konkurencji czy budowanie pozycji eksperta w branży.

 

CONTENT MARKETING – CO MOŻESZ ZYSKAĆ?

Nie bez powodu marketing treści jest jedną z popularniejszych form marketingu w dzisiejszych czasach. Niesie on za sobą wiele korzyści. Należą do nich m.in.:

 

  • Zwiększenie sprzedaży,
  • Wzrost zaufania klientów,
  • Wzrost ruchu na stronie internetowej,
  • Tworzenie wizerunku eksperta,
  • Wzrost widoczności w wyszukiwarkach,
  • Niskie koszty w porównaniu do innych działań promocyjnych,
  • Wsparcie działań SEO,
  • …oraz wiele więcej!

 

Content marketing jest świetnym sposobem na wypromowanie swoich usług zarówno dla małych, jak i większych firm. Stwórz wartościowe treści, które przyciągną nowych klientów! Zgłoś się do BRANDSOUL, a my zajmiemy się odpowiednią strategią i działaniami, które przyniosą Ci szybkie i widoczne efekty!