Dlaczego klient ma wybrać właśnie Twój produkt? Co wyróżnia Twoją firmę na rynku? Na te pytania odpowiada USP, czyli Unique Selling Proposition. Dowiedz się jak je znaleźć!

Dziś, kiedy konkurencja we wszystkich dziedzinach jest tak duża, a wymagania klientów ciągle rosną, produkt dobrej jakości nie wystarczy. Aby odbiorcy zainteresowali się Twoją firmą musisz się czymś wyróżnić! Możesz pomóc swoim klientom w podjęciu decyzji zakupowej tworząc Unique Selling Proposition!

 

USP – CO TO JEST?

USP, czyli Unique Selling Proposition to z języka angielskiego „unikalna propozycja sprzedaży”. Jest to rodzaj taktyki biznesowej, która pozwala na znalezienie cech firmy wyróżniających jej spośród konkurencji. Najprościej ujmując, jest to unikalna cecha Twojej oferty. Coś, co sprawia, że to właśnie Twoją firmę wybierają klienci. Jest to szczególna korzyść czy wartość, która wyeksponowana w kampanii reklamowej wyróżniać będzie Twoją markę na tle innych w tej samej branży. Może być to zestaw cech zarówno samej firmy, jak i poszczególnego produktu.

 

JAK ZNALEŹĆ USP?

Pierwszym krokiem podczas szukania własnego USP powinno być określenie swojej grupy docelowej. Zastanów się kto mógłby kupić Twój produkt i co chcesz mu zaoferować. Określ swoich aktualnych i potencjalnych klientów. Co stanowi dla nich wartość? Jakie mogą być dla nich atrakcyjne korzyści? To pytania, na które powinieneś znać odpowiedź. W poszukiwaniu informacji o klientach pomóc Ci może analiza danych sprzedażowych, sprzedawanych produktów czy „Persona”, czyli narzędzie wizualizacji segmentów użytkowników. Dzięki niemu poznasz potrzeby swoich odbiorców, koszty, jakie są dla nich możliwe do poniesienia czy powód robienia przez nich zakupów.

Aby znaleźć własne USP musisz także zdefiniować wartości. Najprostszym modelem wykorzystywanym często w marketingu jest „problem – rozwiązanie”. Zastanów się jakie problemy mają Twoi potencjalni klienci i w jaki sposób możesz je rozwiązać.

 

DLACZEGO USP JEST CI POTRZEBNE?

Zdefiniowanie własnego USP przynosi wiele korzyści. Dzięki odpowiedniej diagnozie możesz tworzyć skuteczniejsze i tańsze reklamy. Będziesz wiedział w jaki sposób efektywniej przekonać do siebie klienta. Stworzysz trafniejsze treści, które przyniosą lepsze rezultaty. Zatrudnisz lepszych specjalistów, którzy będą mieli świadomość wartości marki. Przede wszystkim poprawisz wyniki sprzedaży i wpłyniesz na popularność firmy!

 

JAKIE POWINNO BYĆ USP?

Znalezienie własnego Unique Selling Proposition to niełatwe zadanie. Aby spełniało ono swoją rolę, musi być przede wszystkim:

  • Unikalne,
  • Zrozumiałe,
  • Krótkie,
  • Przydatne,
  • Dokładne,
  • Trudno-kopiowalne,
  • Wpadająca w pamięć.

 

EFEKTYWNE USP – ODPOWIEDZ NA TE PYTANIA!

Aby Twoje USP przynosiło oczekiwane efekty, odpowiedz sobie na kilka pytań:

  1. Czego chce Twój potencjalny klient?
  2. Co jesteś w stanie mu zaoferować?
  3. Co jest wartościowe dla potencjalnego klienta?
  4. Co jesteś w stanie mu zakomunikować?
  5. Co będzie niemożliwe do skopiowania przez konkurencję?

 

Czy teraz już wiesz czym wyróżnia się Twoja firma? Unique Selling Proposition to niezwykle przydatna forma poznania własnych wartości i potrzeb swoich klientów. Nie marnuj czasu na nieefektywne działania! Dowiedz się, jak możesz przyciągnąć do siebie klientów!