Obecność firmy w mediach społecznościowych przynosi wiele korzyści! Każda z platform ma jednak inne przeznaczenie i skierowana jest to innej grupy odbiorców. Sprawdź, dlaczego warto promować przedsiębiorstwo we własnej grupie na Facebooku!

Korzystanie z mediów społecznościowych jako narzędzi do promowania marki jest świetnym sposobem na jej rozwój. Dziś z social mediów korzystamy wszyscy! Dzięki nim trafić możesz do poszczególnej grupy odbiorców, która jest dokładnie zdefiniowana.

Choć w ostatnim czasie wiele osób uważało, że Facebook powoli zaczyna tracić popularność, wcale tak nie jest! Grupa jego użytkowników się zmienia, ale nie maleje. Dziś poprzez te medium trafić można przede wszystkim do osób w wieku 35-50 lat. Serwis ten ma już wiele lat i przechodził w tym czasie wiele rewolucji. Według najnowszych danych, algorytm aplikacji najchętniej promuje… grupy!

 

GRUPY NA FACEBOOKU – CO TO JEST?

Grupa w aplikacji Facebook, to przestrzeń, która stworzona została przez jednego użytkownika, do której dołączyć mogą inni. Grupa ma na celu zbierać ze sobą osoby, które łączy jakaś cecha czy zainteresowanie. Mogą dotyczyć np. miłości do zwierząt, uprawy roślin, motoryzacji, fanów danego celebryty czy konkretnej grupy zawodowej. Możliwości jest nieskończenie wiele! Posty udostępniane na grupie wyświetlane są zazwyczaj tylko jej członkom (uzależnione jest to od ustawień).

Grupa ma za zadanie jednoczyć i zrzeszać osoby zainteresowane podobną tematyką. Dzięki niej użytkownicy mogą więcej dowiedzieć się na dany temat, zdobyć opinię czy nawet poznać nowych znajomych.

 

PO CO FIRMIE GRUPA NA FACEBOOKU?

Skoro grupa służy pojedynczym użytkownikom, dlaczego miałaby przydać się firmie? Otóż tak samo jak inne działania w social mediach, przynosi ona konkretne korzyści! Promocja poprzez Facebooka jest niezwykle skuteczna szczególnie wśród firm chcących trafić do dorosłych i starszych użytkowników. Założenie grupy jest całkowicie darmowe i łatwe w wykonaniu! Można zrobić to zarówno z profilu osobistego, jak i z profilu marki.

 

4 POWODY, DLA KTÓRYCH TWOJA FIRMA POWINNA MIEĆ GRUPĘ

Media społecznościowe posiadają wielkie możliwości promocyjne dla marek z przeróżnych branż. Dlaczego warto postawić właśnie na grupę na Facebooku?

 

  1. KONKRETNA GRUPA ODBIORCÓW

Tworząc grupę skupiającą się wokół tematyki branży firmy, zbierasz w niej osoby, które są nią zainteresowane. Oznacza to, że mogą być także potencjalnie zainteresowane działalnością Twojego przedsiębiorstwa! Użytkownicy, którzy dołączają do Twojej grupy, to nie są przypadkowe osoby. Inaczej jest w przypadku polubienia danej strony, które odbywa się najczęściej machinalnie i bez głębszego zastanowienia. Dzięki grupie na Facebooku użytkownicy sami Cię odnajdują! Promuj działania swojej firmy wśród osób, które interesują się jej branżą!

 

  1. LEPSZY KONTAKT Z ODBIORCAMI

Grupy na Facebooku napędzają dyskusje. Dzięki aktywnemu uczestniczeniu w nich, Twoja firma będzie budowała pozytywny wizerunek wśród klientów. Stały kontakt z nimi sprawi, że zaufanie do przedsiębiorstwa wzrośnie, a jego wyniki się poprawią!

 

  1. DUŻE ZAANGAŻOWANIE UŻYTKOWNIKÓW

Według najnowszych danych, użytkownicy na Facebooku dużo bardziej angażują się w uczestniczenie w komunikacji na grupach niż pod zwykłymi postami. Wynika to z tworzenia pewnej zamkniętej społeczności, wśród której użytkownicy czują się swobodniej. Dzięki temu, Twoje posty będą miały lepsze wyniki, a Ty zyskasz komunikaty zwrotne od swoich klientów.

 

  1. POPRAWA JAKOŚCI DZIAŁALNOŚCI FIRMY

Dzięki aktywności użytkowników możesz wiele dowiedzieć się o działalności własnej marki. Co im odpowiada? Co powinieneś zmienić? Co wymaga poprawy? To pytania, na które będziesz w stanie odpowiedzieć na podstawie komentarzy udostępnianych na Twojej grupie. Zdobycie na nie odpowiedzi to pierwszy krok do rozwoju!

 

Jak widzisz, mimo wielu negatywnych głosów, Facebook to nadal świetne miejsce na promowanie swojej firmy! Wykorzystaj cały jego potencjał!